Haberler

...

Erasmus+ Projesi: Otizmli Çocukların Beden Eğitimi Yoluyla Desteklenmesi

Erasmus+ Projesi: Otizmli Çocukların Beden Eğitimi Yoluyla Desteklenmesi
Proje Kodu: 2024-1-LT01-KA220-SCH-000246848
Proje Web Sitesi: empowerable.wixsite.com/supporting-children
Facebook: @SupportingChildrenWithAutism

 

İlk Çıktımız Hazır!

Otizmli çocukların beden eğitimi yoluyla desteklenmesini amaçlayan Erasmus+ projemizin ilk ana çıktısının yayınlandığını duyurmaktan büyük heyecan duyuyoruz:

Çıktı 1: Otizmli Öğrencilere Beden Eğitimi Öğretme Müfredatı

Bu kapsamlı müfredat, otizm spektrumundaki öğrencilerle çalışan öğretmenler için özel olarak tasarlandı. Eğitmenlere daha kapsayıcı, destekleyici ve etkili beden eğitimi ortamları oluşturabilmeleri için pratik araçlar, stratejiler ve yöntemler sunmayı amaçlamaktadır.

 

Müfredat Genel Bakış:

Müfredat, otizmli öğrencilere beden eğitimi öğretiminin temel yönlerini ele alan 6 bölümden oluşmaktadır:

1. Bölüm: Otizmli Öğrencilere Beden Eğitimi Nasıl Öğretilir?

Yapılandırma, iletişim ve duyusal dostu ortamlar konusunda net rehberlik.

2. Bölüm: Otizmli Öğrenciler Beden Eğitimine Nasıl Dahil Edilir?

İlgi çekme ve etkinlikler sırasında dikkatin korunmasına yönelik teknikler.

3. Bölüm: Fiziksel Olarak Aktif Kalmanın Yolları

Harmanlanmış öğrenme, uygulamalı yöntemler ve yaygın öğrenme yaklaşımlarının kullanımı.

4. Bölüm: Grup Beden Eğitimi Etkinlikleri

İş birliği, etkileşim ve takım çalışması becerilerinin geliştirilmesi.

5. Bölüm: Motivasyonu Artırma Stratejileri

Rutine bağlılık, ödül sistemleri ve kişiselleştirilmiş teşvik ile motivasyon sağlama.

6. Bölüm: Spor Yoluyla Toplumsal Katılım

Toplumsal dışlanmayı azaltmak ve sosyal uyumu artırmak için sporun bir araç olarak kullanılması.

 

Her Bölümde Neler Var?

  • 3 Uygulamalı Ders Planı
  • 3 Hedef Odaklı Strateji
  • 3 Öğretim İpucu
    Tüm içerikler, farklı okul ortamlarına ve öğrenci ihtiyaçlarına kolayca uyarlanabilir şekilde hazırlanmıştır.

 

Neden Önemli?

Otizmli çocuklar beden eğitimi derslerinde çeşitli zorluklarla karşı karşıya kalabilir. Bu müfredat öğretmenlerin:

Kapsayıcılığı teşvik etmesine
Fiziksel aktiviteyi artırmasına
Özgüven ve takım çalışması becerilerini geliştirmesine
Sosyal dışlanmayı azaltmasına

yardımcı olmayı amaçlamaktadır.